Wycieczka klas 1B i 1C’ na Mazury

W dniach 31.05 -  03.06.2017r. klasy 1B i 1C’ udały się na wycieczkę na Mazury.

W podróż wyruszyliśmy z samego rana, ok. godziny 7.40. O godzinie 11.00 byliśmy już u pierwszego celu w zamku krzyżackim w Nidzicy. Oprowadzani przez sympatycznego przewodnika, otrzymaliśmy wartościową lekcję historii. Następnym celem naszej wycieczki było Olsztyńskie Planetarium, gdzie obejrzeliśmy seans na temat kosmosu. Dalej udaliśmy się na grę terenową w Olsztynie – z przewodnikiem odkrywaliśmy po kolei rozmaite zabytki w mieście. Około godziny 18.30 dojechaliśmy do rezydencji w Pieckach, gdzie czekała na nas obiadokolacja, po czym mieliśmy kilka godzin na zakwaterowanie się w pokojach oraz na odpoczynek. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek, po czym udaliśmy się do swoich pokojów na noc.

Drugiego dnia o godzinie 9.30 udaliśmy się do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie, gdzie zobaczyliśmy rzadkie okazy zwierząt, takich jak łosie, rysie, jelenie, sarny, puchacze, bieliki, żurawie i wiele innych. Dalej udaliśmy się kolejno do dawnej kwatery Hitlera w Gierłożu, na zwiedzanie zamku biskupiego w Reszlu oraz do Świętej Lipki, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego. Wróciliśmy do rezydencji na kolację, a następnie mieliśmy trochę czasu wolnego, jednak dzień nie był dla nas jeszcze skończony – wieczorem miała odbyć się dyskoteka. Wszystko przebiegło zgodnie z planem, a my się świetnie bawiliśmy.

Trzeciego dnia opuściliśmy już rezydencję razem z bagażami. Pierwszym celem zwiedzania było Muzeum Leśne w Spychowie. Niecodzienną atrakcją była tutaj leśna gra terenowa – podzieleni na kilkuosobowe grupy za zadanie mieliśmy odnaleźć w lesie punkty oznaczone na mapie. Następnie przewodnik z muzeum opowiedział nam o zadaniach leśników oraz ich pracy. Około godziny 12.30 zatrzymaliśmy się w restauracji na obiad. Dalej udaliśmy się do Leśniczówki Pranie – znajdowało się tam muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, które oczywiście obowiązkowo zwiedziliśmy. Wzięliśmy również udział w lekcji na temat mazurskich legend.  Był to ostatni cel naszej wycieczki.

Kiedy byliśmy już na trasie z powrotem do Piaseczna, zaliczyliśmy małą wpadkę – mianowicie zepsuł się nasz autokar, przez co planowana godzina powrotu zmieniła się z 20.00 na 23.00. Lekka niedogodność, jednak nie sprawiło to nam większych problemów i większość z nas po prostu podeszła do tego ze śmiechem – zepsuty autokar został uznany za dodatkową atrakcję po drodze.

Kiedy jest miło, czas płynie szybciej, dlatego te trzy dni wydawały się dość krótkie i większość z nas z pewnością przedłużyłaby wycieczkę o drugie tyle czasu. Program wycieczki był bardzo napięty i wypełniony różnymi atrakcyjnymi zajęciami, spacerami i grami. Nikt nie mógł narzekać na nudę. Wyjazd oceniamy ogółem jako udany – wiadomo, że zawsze jest obecne ryzyko pojawienia się problemów, nie staje to jednak na przeszkodzie, by się dobrze bawić i miło spędzać razem czas.

Joanna Jankowska 1B

Zdjęcia wykonał Marek Zdulski 1B

Wpisz szukaną frazę

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy"

potwierdza, że IV Liceum Ogólnokształcące

im. I Dywizji Kościuszkowskiej w Piasecznie

jest wśród 200 najlepszych liceów

w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu

Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017

i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2017".